2011. január 24., hétfő

Sütőtök krémleves

A héten a piacon eszembe jutott, hogy az idei télen még csak egyszer csináltam sütőtököt, pedig nagyon szeretjük. Vagy csak úgy magában megsütöm, vagy krémlevest csinálok belőle. Próbálkoztam már egyéb variációkkal is, de azok nekem nem igazán ízlettek. A mostani sütőtök krémleves egy Jamie Oliver-es recept alapján készült.





Hozzávalók:
1 kisebb (kanadai) sütőtök
1 dundi sárgarépa
2 szál angol zeller
1 kis fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 teáskanál szárított rozmaring
só, bors ízlés szerint
őrölt chili (elhagyható)
2 l zöldségleves (1 nagyobb ek. dm-ben kapható zöldséglevesport szoktam használni)
2 dl tej

A felaprított hagymát és fokhagymát olivaolajon megpirítottam és rádobtam a megpucolt, felkockázott zöldségeket. Pár percig kevergetve pirítottam,  majd felöntöttem a zöldséglevessel, beleszórtam a rozmaringot és a zöldségek puhulásáig főztem (ez kb. 20 perc volt). -Én ilyenkor szoktam kivenni a baba adagot.
Botmixerrel pürésítettem, a tejjel felhígítottam, és sóztam, borsoztam, ha valaki szereti a csípőset, ilyenkor lehet az őrölt chilit beleszórni, amitől finom pikáns íze lesz a levesnek. Az egészet hagytam kicsit felforrni.
Mi most reszelt parmezánnal ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése