2011. június 3., péntek

Dagasztás Nélküli Kenyér és tojáskrém

Kenyeret általában kenyérsütőben szoktam sütni, csak párszor próbálkoztam sütőben sülttel. Ezek a kenyerek mind dagasztósak voltak. A hosszú kelesztésre eddig soha nem volt időm, mivel mindig túl későn jutott eszembe, hogy kenyeret kéne sütni. Nemrég végre időben eszembe jutott, és ki tudtam próbálni egy DNK receptet, amit Dolce Vitánál találtam. Annyira ízlett ez a kenyér, hogy azóta már többször megsütöttem. Este összekutyulom a tésztát, és másnap délelőtt kisütöm. 

A tojáskrém pedig nagyin jól passzolt a friss, ropogós héjú belül puha kicsit "szaftos" kenyérhez.

Hozzávalók:
Kenyérhez
3 csésze BL 80-as liszt vagy 3 csésze finomliszt 1 púpozott evőkanál búzasikérrel
fél tk. szárított élesztő
1,5 csésze víz
1,5 tk só

A lisztbe belekeverem az élesztőt és a sót (ha finom lisztet használok, akkor belekeverem a búzasikért is). Beleöntöm a vizet és elkeverem az egészet.
Konyhapulton lefedve 12-16 órát kelesztem. Sütés előtt a kovász szerű masszát lisztezem, áthajtogatom és még 30 percig pihentetem. Ezalatt előmelegítem a sütőt, benne egy vízzel megtöltött kerek jénaival (kb. 2 lieters). 
A masszát az előmelegített tálba teszem és lefedve 30 percig, majd fedő nélkül kb. 25 percig sütöm, amíg szép piros és kopogós nem lesz a kenyér.





Tojáskrémhez:
3 kemény tojás
1 ek majonéz
4 ek. tejföl
só, bors ízlés szerint

A kemény tojásokat felaprítottam egészen picire. A majonézt elkevertem a tejföllel, sóval borsal ízesítettem, majd hozzákevertem a tojást is. Pár órára behűtöttem, hogy összeérjenek az ízek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése