2011. június 8., szerda

Kakaóscsiga

Hétvégi reggelinek készültek a csigák. Boltban már nagyon régóta nem vettem kakaóscsigát, mert mintha sokkal vacakabb lenne mint régen. A tészta száraz és törik, a kakaó pedig kevés, és agyon van porcukrozva.  A Húsvétkor használt kalácslisztnek a megmaradt részéből készült a tészta. Egyébként az alapötletet Limaránál láttam. Az eredmény egy puha tésztájú, nagyon kakaós süti lett.




Hozzávalók:
A tészta receptje és elkészítése megegyezik a diós kalácséval.

A töltelékhez:
5 dkg vaj olvasztva
cukrozatlan kakaó
porcukor

A tészta hozzávalóit a kenyérsütő üstjében dagasztottam és kelesztettem. A megkelt tésztát lisztezett munkalapon kb. 3 mm vékony téglalappá nyújtottam. Ezután megkentem a felolvasztott vajjal és bőségesen szitáltam rá a kakaóból, úgy hogy az egész tésztát vastagon ellepje. A kakaó után rászitáltam a porcukrot is, ezt már nem olyan vastagon szórtam. Utána a tésztát a hosszabbik oldala felől feltekertem, mint egy beiglit, és kb. 2 ujjnyi szeletekre vágtam. A tepsibe rakva még 30 percig hagytam kelni. Így néztek ki sütés előtt:



2 -es fokozatra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt sültek meg. A kész csigákat meglocsoltam egy csésze langyos cukros tejjel, hogy finom foszlósak legyenek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése