2011. május 23., hétfő

Diós kalács

Korábban vásároltam kipróbálásra egy kalács liszt keveréket, amit a csomagolás szerint kenyérsütőhöz javasoltak, de mindíg halogattam a kipróbálást. Húsvétra szerettem volna, valami töltött kalácsot készíteni, így végre kipróbálhattam a lisztet. A kenyérsütő csak a dagasztást és a kelesztést végezte, a kalács a sütőben sült ki.
Próbáltam már korábban is kalácsot sütni, soha nem sikerült valami jól, (általában nem volt foszlós, és hamar kiszáradt) de ezzel a liszttel most igazán jól sikerült.


Hozzávalók:

500 g kalácsliszt (nálam Vitamil volt)
300 ml tej
1 tk só
2 ek. cukor

A töltelékhez:
200g darált dió
80 g kristálycukor
1 dl tej
2 tasak vaníliás cukor
30 g margarin
2 ek. zsemlemorzsa

Továbbá:
1 tojás a lekenéshez
1 dl tej
2 ek. kristálycukor


A kalács tésztájához a hozzávalókat a kenyérsütőbe tettem. Az összedolgozta illetve megkelesztette a tésztát (összesen kb. 2 óra volt)
Ezalatt elkészítettem a tölteléket. Felforraltam a tejet a kristálycukorral vaníliás cukorral és a margarinnal, majd beleszórtam a diót meg a zsemlemorzsát, és kb. 2 percig főztem, amíg a tejet fel nem szívta.

A megkelt tésztát munkalapon átgyúrtam, majd kinyújtottam, és 16 db kb. 8x8 cm-es négyzetre vágtam. Minden négyzetre raktam egy kanált tölteléket, majd gombócokká gyúrtam. A gombócokat kuglófformába raktam, és még 30 percig kelesztettem. Ezután a felvert tojással lekentem és előmelegített forró sütőben 45 perc alatt megsütöttem. Mikor megsült, még forrón meglocsoltam a tejben elkevert cukorral, hogy foszlós legyen. 15 percig formában, majd rácsra borítva hagytam kihülni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése