2011. január 21., péntek

Katica torta

Ezt a tortát kislányom harmadik születésnapjára készítettem, még októberben. Az ötletet Tortaimádónál találtam. A tésztát és a fondant bevonatot az ő receptje szerint készítettem. Mivel életemben először készítettem fondantot, a készítéséről rengeteg neten fellelhető videót is megnéztem. Végül szerencsére nem volt olyan bonyolult az elkészítése, mint amennyire tartottam tőle. A torta tölteléke pedig egy jól bevált túrótorta receptből származott.

A fotón a torta az ünnepelttel illetve egy gyümölcs virágcsokorral látható.


A gyümölcsös csokor is saját készítés. Még valamikor nyár elején láttam egy bevásárlóközpontban egy hirdetést ilyen gyümölcsvirágokról. Mivel nagyon szereti a gyümölcsöket már akkor kitaláltam, hogy szülinapjára ilyet kap virág helyett. Aztán megláttam mennyibe kerül, és úgy döntöttem, inkább elkészítem házilag. Nagy volt az öröm, de sajnos kiderült, hogy az ananász nem ízlik neki, a mangót meg a szőlőt viszont szerencsére imádja.





Katica torta:


A piskóta:

6 tojás
6 csapott ek. cukor
6 púpozott ek. liszt
késhegynyi sütőpor

A tojások sárgáját, fehérjét szétválasztottam. A fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem. A cukrot lassan beleszórtam és addig kevertem, amíg jó kemény nem lett a hab. A sárgáját egyenként hozzáadtam, és végül óvatosan, hogy ne törjön a hab a sütőporos lisztet is belekevertem. A masszát sütőpapírral bélelt gáztepsibe öntöttem, és 2,5-es fokozaton (kb. 200 C) 10 percig, majd 2-es fokozaton kb. 20 percig sütöttem, amíg szép aranybarna nem lett. (tűpróba)

Amíg a piskóta sült, illetve hült, elkészítettem a túrótölteléket.

Túrótöltelék:
30 dkg túró
3 dl tejszín
5 dkg porcukor
1 cs. vaníliáscukor
fél citrom reszelt héja
1 cs. zselatin fix

A tejszínt a zselatin fix-el kemény habbá vertem. A túrót villával összenyomkodtam, és kikevertem a cukorral, a vaníliáscukorral és a citromhéjjal. Végül belekevertem a tejszínhabot.

Barack kompót:
4 őszibarack
1 ek. cukor
1 ek. étkezési keményítő
kb. 2 dl víz

A felaprított, meghámozott barackot puhára főztem a cukorral meg a vízzel, és végül az étkezési keményítővel kicsit besűrítettem.

Katica feje:
darált háztartási keksz (amennyit a margarin felvesz), 2 ek. keserű kakaó, 3 dkg margarin, 1  ek. baracklekvár.
A hozzávalókat összegyúrtam, és úgy formáztam, hogy a katica testéhez lehessen illeszteni a fejet.

A torta összeállítása:
A katica testét egy nappal az ünnepség előtt készítettem.
A katica forma kialakításához egy 25 cm átmérőjű kerek tálat használtam. A piskótalapokat háromszögekre vagdaltam ez került az oldalára, a töltelék tetejére pedig egy kör alakú piskótát szabtam.
A tálat folpackal kibéleltem, hogy egyszerűbb legyen kiborítani a kész tortát a formából. A formát a piskótalapokkal kibéleltem. A piskótára vékony réteg baracklekvárt kentem. Ezután belekentem egy réteg túrót, arra egy réteg barack jött, majd a megmaradt piskótadarabok. Így rétegeztem végig, amíg meg nem telt a tál. A tálat a kör alakú piskótával "zártam le".  A kilógó folpackot visszahajtogattam a tortára, és a hűtőbe tettem.

Másnap elkészítettem hozzá a katica fejét és a pillecukor fondant bevonatot.

 Továbbá kell még hozzá 9 db Toffifee, és egy kevés olvasztott csoki.

Fondant pillecukorból:
30 dkg fehér pillecukor (én sajnos csak színeset kaptam, ezért nem lett szép piros a katica)
35 dkg porcukor átszitálva
3 dkg étkezési keményítő 
2 ek. víz
piros ételfesték 
sok margarin a tál, fakanál, kéz lekenéséhez illetve étkezési keményítő a gyúráshoz.

Egy hőálló tálat alaposan kikentem margarinnal. Ebbe beletettem a pillecukrot, a vizet és 30 másodpercig olvasztottam a mikróban. Ezután egy jól bemargarinozott fakanállal összekevertem. Majd következett újabb 30 mp. és keverés. Ezt háromszor ismételtem meg, mire a pillecukor folyékony lett. Mindig mindent jó alaposan be kell kenni, különben ragad a pillecukor.
Ezután belecsepegtettem a piros ételfestéket, és lassan hozzáadtam az átszitált, keményítős porcukrot 3/4-ét. Mikor már nem volt olyan meleg, kézzel gyúrtam hozzá a maradék porcukrot. Ha még nagyon ragadós lehet hozzá tenni cukrot. Végig a tálban dolgoztam, csak mikor már rendes gyúrható és nem ragacsos volt az állaga, akkor öntöttem ki a lefolpackozott munkalapra. Ekkor már gyurma szerű volt az állaga. A bevonót vékony kerek lappá nyújtottam.

A tortát kiborítottam egy tálra, a piskótát kívülről megkentem baracklekvárral, és rásimítgattam a bevonatot. A Katica fejét a testhez illesztettem, az olvasztott csokival megrajzoltam a katica hátára a csíkot. A Toffifee-ből kiraktam a két szemet és a hét pettyet. A katica csápja nálunk a 2 gyertya volt (a harmadik meg a hátában volt). 

A recept alapján elég bonyolultnak tűnt, de végül egyáltalán nem volt olyan nehéz elkészíteni. Én főleg a fondantól tartottam, ez volt az első próbálkozásom, de jól sikerült. 













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése