2012. szeptember 5., szerda

Manicotti

Egy újab "The Sopranos" -os recept. Ez volt az az étel ami szerintem kb. minden részben szerepelt. Nagyon izgatott, hogy mi lehet ez a manicotti amit folyton ettek. Ez volt az első receptek egyike, amit kipróbáltam a szakácskönyvből. Egy sós töltött rakott palacsintáról van szó :)

Hozzávalók:
Tészta: (6 nagy palacsinta lesz belőle)
1 csésze liszt
1 csésze víz
3 nagy tojás
1/2 tk só
olaj a serpenyő kikenéséhez

Töltelék:
90 dkg ricotta
15 dkg reszelt mozarella
1/2 csésze reszelt parmezán
1 nagy tojás
2 ek. aprított petrezselyemlevél 
csipet só
frissen őrölt bors
500 ml paradicsomszósz
1 gerezd fokhagyma
4-5 bazsalikomlevél aprítva
1/2 csésze parmezán a tetejére

Először a palacsintatésztát készítettem el: A tészta hozzávalóit egy tálban simára kevertem, majd 30 percig a hűtőben pihentettem.
A felforrósított serpenyőt kikentem az olajjal és belemertem egy merőkanál tésztát, amit egyenletesen eloszlattam a serpenyőben, úgy mint amikor palacsintát sütünk. 
Amíg elkészítettem a tölteléket, a sütőt előmelegítettem 180 °C -ra.
A töltelék: A ricotátt a parmezánnal, mozarellával, tojással, és petrezselyemmel alaposan kikevertem és sóztam borsoztam. 
A paradicsomszószba belenyomtam a fokhagymát, beletépkedtem a bazsalikomlevelet és azt is sóztam, borsoztam. A szósz egy részét a tepsi aljára terítettem. (kb. 30x25x5 cm-s sűtőforma) A palacsintákat megtöltöttem és a paradicsomszószra sorakoztattam őket. A tetejére ráöntöttem a maradék szószt és megszórtam a reszelt parmezánnal. Lefedve kb. 30 percig majd kitakarva még kb. 15 percig kell sütni, amíg a sajt szépen meg nem olvad és a szósz kicsit besűrűsödik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése