2012. szeptember 8., szombat

VKF 51. - Garnélás tészta friss bazsalikommal

Egy gyorsan elkészíthető nyárias étellel készültem az 51. VKF-re aminek Nyárikonyha a háziasszonya. Mivel nagyon szeretem a friss fűszernövényeket, tavasztól késő őszig mindig nevelgetek párat kertben. A VKF kiírás kapcsán a választásom erre a gyönyörű nagylevelű bazsalikomra esett, ami a nyáron hatalmasra megnőtt, és fantasztikusan illatozik.

Az ételhez nem kell túl sok hozzávaló, a mártás pedig elkészül mialatt a tészta kifől, így egy könnyű nyári ebédnek vagy gyors vacsorának kiválóan alkalmas.

Hozzávalók: (2 főre)
250 g spagetti tészta
20 dkg koktélparadicsom
40 dkg fagyasztott garnéla
1 gerezd fokhagyma
8 db nagy bazsalikomlevél
só, frissen őrölt bors ízlés szerint

A tésztát forrásban lévő sós vízbe tettem és megfőztem. A kinyomott fokhagymát megfuttattam az olajon, majd ráraktam a garnélát pár perc múlva (mikor a garnéla már nem volt fagyott) pedig a félbevágott koktélparadicsomokat is. Sóztam, borsoztam és addig főztem amíg a paradicsom kicsit elkezdett szétesni (ez kb. 2-3 perc). Ekkor beleszórtam a felaprított bazsalikomot és elzártam a gázt. A megfőtt tésztát a garnélás raguval a tetején tálaltam.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése