2011. december 17., szombat

Cukkinifőzelék

Gyakran szoktam főzeléket készíteni, főleg a gyerekek miatt. Ez volt az első alkalom, hogy cukkinifőzeléket készítettem. Árválkodott a hűtőben egy cukkini, meg egy pár krinolin, ez lett belőle. A cukkinifőzeléket majdnem úgy készítettem, mint a tökfőzeléket szoktam.


Hozzávalók:
kb. 50 dkg cukkini
1 kis fej vöröshagyma
1/2 csokor kapor
1 dl tej 
2 ek. háztartási keményítő
só, bors ízlés szerint
1 pár krinolin
1 kicsi vöröshagyma
1 tk pirospaprika

A hagymát nagyon apróra vágtam, a cukkinit nagylukú reszelőn lereszeltem. A hagymát megpirítottam kevés olajon, majd rádobtam a cukkinit azt is kicsit megpirítottam. Felengedtem kevés vízzel, sóztam, borsoztam beleraktam a kaprot (a kaprot én mindig összekötözve szoktam beletenni az ételekbe mert akkor főzés után egyszerűen csak kiemelem az egészet) és puhulásig pároltam. Mikor megpuhult a cukkini, a tejben elkevertem a keményítőt. A keverékhez mertem egy keveset a főzőléből, hogy ne legyen nagy a hőmérséklet különbség, és behabartam vele a főzeléket.
A pirított krinolinhoz nagyon apróra vágtam a hagymát, és krinolint pedig felaprítottam. Olajon megpirítottam a hagymát, rászórtam a pirospaprikát, és gyorsan beletettem a krinolint. Összekevertem, majd kevés vizet engedtem alá, nehogy a paprika odakapjon. Sóztam, borsoztam, majd a krinolin pár perc alatt el is készült.

Babáknak: Ezt a főzeléket 8 hónapos kortól lehet babáknak is adni. Ebben ha megpárolódott a cukkini, vagy kivesszük a baba adagját a habarás előtt, vagy pedig joghurttal habarjuk be a főzeléket. Én egészen sokáig használtam ezt a habarási módszert.
A só és bors csak azután kerül bele az ételbe, miután a baba adagját kivettük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése