2012. augusztus 24., péntek

Zöldfűszeres borsókrémleves halrudacsával

Ennek a gyorsan elkészíthető levesnek az ötletét a magyar GoodFood magazinból vettem. Egy könnyű gyors ebéd, amihez nem kell sok hozzávaló. Ebben a nagy hőségben praktikus volt, hogy nem kellett sokáig melegíteni a konyhában. A zöldfűszerek és a halrudacska pedig kicsit különlegessé tették a megszokott borsóleves ízt.



Hozzávalók: (1 felnőtt és 2 gyerek részére)
1 nagy krumpli
20 dkg zöldborsó
1 ek. bio levesport
1 gerezd fokhagyma
3  nagy bazsalikomlevél
4 kis mentalevél
bors ízlés szerint
2 ek tejföl (vagy natúr joghurt)
mirelit halrudacska

A megmosott felkockázott krumplit és a borsót felöntöttem vízzel, úgy hogy ellepje, beletettem a bio levesport, és a fokhagymát, és addig főztem, amíg a krumpli meg a borsó meg nem puhult.
Mikor megpuhult beletépkedtem a zöldfűszereket és leturmixoltam. Turmixolás után belekanalaztam a tejfölt a levesbe és hagytam, hogy felforrjon és elzártam alatta a gáz. A zöldfűszereket azért csak a végén raktam bele, hogy a főzéstől ne veszítsék el az ízüket.
Amikor a leves elkezdett forrni, beleraktam a halrudacskákat az Actifry-ba így mire a leves megfőtt a halrudacska is kisült.
7 hónaposnál nagyobb babáknak is adható a leves, természetesen ilyenkor borsót és a krumplit üresen kell megfőzni, és csak akkor szabad fűszerezni, ha kivettük a baba adagot.
8 hónapos kortól pedig kaphatják zöldfűszerrel és joghurttal is.
A baba menü ötleteket saját tapasztalataim alapján írom, ahogyan én csináltam a hozzátáplálást a két  gyerekemnél. Én annak idején a gyerekorvos és a védőnő tanácsai mellett W. Ungváry Renáta: A kismama babakonyhája című szakácskönyvében megtalálható hozzátáplálási táblázatot használtam.







1 megjegyzés:

  1. Kedves Dóri,
    szeretnénk meghívni Téged egy rendezvényre, de nem találtunk e-mail címet az oldaladon.Megtennéd, hogy írsz nekem a mkalmar(kukac)laptopkonyha(pont)hu címre, hogy felvehessük veled a kapcsolatot?
    Köszönöm előre is!

    VálaszTörlés