2012. augusztus 16., csütörtök

Mini palacsinta

Kiváló nyaralós vagy hétvégi reggeli lehet ezekből a mini palacsintákból. Mi nutellával ettük, de el tudom képzelni lekvárral vagy juharsziruppal leöntve is. A receptben szereplő mennyiség első ránézésre soknak tűnt, de mégis pillanatok alatt elfogyott (2 felnőtt, 2 gyerek) a fotózáshoz is alig tudtam kimenekíteni ezt a párat. A gyerekek a képre nem kerültek rá, de ott voltak mellettem és türelmetlenül várták, mikor ehetik meg a fotóalanyokat.



Hozzávalók:
40 dkg liszt
15 dkg kristálycukor
2 tojás
4 dl tej
1 csipet só
1 tk. sütőpor
kevés olaj a sütéshez

A lisztet a sütőporral, cukorral és a csipet sóval egy mély tálban elkevertem, majd beleöntöttem a tejet és ráütöttem a tojásokat. Alaposan elkevertem, hogy csomómentes legyen. A tészta állaga kicsit sűrűbb mint a "magyar palacsintáé". Egy nagy serpenyőt kikentem egy kevés olajjal. Egy palacsinta kb. 3/4 merőkanál tésztából készült. Ezt most nem otthon a gázon sütöttem, hanem egy nyaralóban kicsi villany sütőn, ezért a sütési idő egy normál gáz vagy tűzhelyen rövidebb ideig tart. Az első oldal így nekem kb 1,5 percig sült -addig kell sütni, amíg kicsi buborékok jelennek meg a tésztában, utána lehet fordítani). A másik oldal már rövidebb ideig sül, ez nálam most 1 perc volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése