2012. július 29., vasárnap

Kelbimbófőzelék

Egy újabb főzelék kicsiknek és nagyokan egyaránt. Tapasztalataim szerint, a kelbimbót valaki vagy szereti, vagy nagyon utálja -felnőtt ismerőseim általában az utóbbi kategóriába tartoznak :) de a gyerekeim szerencsére még a szeretem a kelbimbót tábort erősítik (velem együtt).  



Hozzávalók:
1 kis fej vöröshagyma
50 dkg kelbimbó
2 közepes krumpli
1 ek bio zöldséglevespor
1 tk majorána
1 pohár tejföl
1 ek étkezési keményítő
só, bors ízlés szerint

A hagymát felaprítottam, a kelbimbót és a krumplit megpucoltam. A krumplit kockára vágtam, a nagyobb kelbimbókat pedig félbe. A hagymát kevés olajon megpirítottam, majd rádobtam a krumplit meg a kelbimbót és átforgattam. Felengedtem vízzel, éppen, hogy ellepje és meghintettem a levesporral.   
Addig főztem amíg megpuhult és egy kicsit elfőtte a levét. Beleszórtam a majoránát, sóztam, borsoztam, a tejfölt elkevertem az étkezési keményítővel és egy kevés levessel. Ezzel behabartam  főzeléket, és addig főztem, amíg besűrűsödött.   
Babáknak 8 hónapos kortól adható a kelbimbó. Nekik természetesen levespor, só és bors nélkül lehet készíteni, és natúr joghurttal (keményítő nélkül) lehet felengedni a pürét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése