2011. január 26., szerda

Kávés pohárkrém

Ha édességre vágyunk, általában sütit szoktam sütni, krémeket és pudingot valamiért nagyon ritkán szoktam készíteni, pedig nagyon finomak. Ezt a krémet most a Dolce Vita blog szülinapja alkalmából készítettük kávésra. Azért a többesszám, mert a kislányom is besegített a krém készítésébe. A krém sajnos nem lett túl fotogén, az íze viszont olyan, mint egy nagyon finom Melangenak.





Hozzávalók: (6 pohár/tálka)
20 dkg étcsoki
1 vaníliáscukor
3,5 dl tej
4 tojássárgája
120g cukor
25g liszt
4 db lapzselatin
3 + 3 dl tejszín
2 tasak habfixáló
8 cl kávé
kevés fahéj a díszítéshez
A habfixáló és a zselatin helyettetsíthető zselatin fix-el, is, csak nekem az most nem volt itthon.

Az étcsokit apró kockákra törtem, és vízfürdő fölött megolvasztottam. A folyékony csokival kibéleltem a poharakat/tálkákat.
A tejben feloldottam a vaníliáscukor, és felforraltam. A sárgájákat a kristálycukorral egy fém tálban felvertem, majd a lisztet is hozzáadtam, végül lassan hozzáöntöttem a tejet és a kávét is.
Miközben a zselatinlapok áztak, a tálat forró vízfürdőbe állítottam és a krémet folyamatos keverés mellett besűrítettem. A meleg vízből kivéve felolvasztottam benne a zselatinlapokat, majd hűlni hagytam. Amíg hűlt az egyik tasak habfixálóval felvertem a 3 dl tejszínt. A tejszínhabot a langyos krémbe kanalaztam és óvatosan elkevertem, majd a habkrémet a tálkákba kanalaztam.
A maradék tejszínt a másik habfixálóval kemény habbá vertem, és tálalálskor a krém tetejére nyomtam. A habot fahéjjal szórtam meg.

1 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jól néz ki, ki kell próbáljam :)
    Nézz be hozzám, vár rád valami :)

    VálaszTörlés