2011. január 31., hétfő

Laskagombás pangasius

Sajnos nem eszünk túl sok halat, pedig nagyon egészséges. Jó lenne, ha legalább havonta egyszer ennénk, csak a családban nem mindenki lelkes halevő. A laskás pangasius ötlete egy bakonyi módon elkészített harcsa receptről jutott eszembe. Szerencsére a piacon találtam egy helyet, ahol lehet kapni laskagombát. Szinte minden héten készítek valami gombásat, de általában csiperke az "áldozat", vagy néha barna csiperke. Ezért örültem meg annyira a laskának.






Hozzávalók:
1 kg pangasius filé
kevés liszt
só, bors, rozmaring
1 kis fej vöröshagyma
1 paradicsom
50 dkg laskagomba
1 pohár tejföl
0,5 dl tej
1 ek. étkezési keményítő
só, bors, petrezselyem

A fűszereket belekevertem a lisztbe, és a halszeleteket megforgattam a lisztben. Olivaolajjal kikentem egy tepsit, ebbe fektettem bele a halszeleteket. Pici vizet löttyintettem alá, és letakarva 30 percig pároltam őket a sütőben. Ezután levettem a fóliát és további 20 percig pirítottam a halakat, egyszer megfordítottam őket, hogy mindkét oldaluk piruljon.
Ezalatt a gombaszeleteket a felaprított hagymán kicsit megpirítottam, majd mellédobtam a paradicsomot, kevés vizet eresztettem alá, rászórtam a fűszereket és kb. 15 perc alatt megpároltam. A tejfölt a tejjel és a keményítővel alaposan kikevertem, és mikor megpuhult a gomba, ráöntöttem. Rövid ideig hagytam forrni.
A köret mirelit krokett volt, amit az Actifry-ban készítettem. Mióta megvan a gép, tervezem, hogy készítek házi krokettet, mert az olajban sütés miatt nem készítettem eddig, féltem, hogy szétesik, és nagyon megszívja magát. Viszont most szombaton annyira szép volt az idő, hogy inkább a kertben voltunk a gyerekekkel, azért volt ilyen gyorsan elkészíthető az ebéd.

1 megjegyzés:

  1. Szia, légy kedves nézz be hozzám, ha van egy kis időd. :) Köszönöm!

    VálaszTörlés