2011. május 23., hétfő

Epres piskótatekercs

Nagyon sokáig nem ettem piskótatekercset, mert az iskolai menzán kapott fujtós, lekvárral épp hogy megkent ellenben agyonporcukrozott tekercsek rossz emlékeket hagytak. A lekváros verziót most sem szeretem, csak a különböző gyümölcsös vagy csokis krémekkel megkenteket.
A piskóta feltekerésétől meg tartottam, mert mindig úgy gondoltam, biztos össze-vissza törne a tészta. Így hát minden bátorságomat össze kellett szednem, hogy elkészítsem életem első piskótatekercsét. A tészta szerencsére jól sikerült, csak egy helyen repedt meg egy picit, így alaptalannak tűnt eddigi félelmem.





Hozzávalók:
A piskóta:
6 tojás
120g porcukor
60g liszt
60g étkezési keményítő
1 tk. sütőpor

A töltelék:
250g túró
250g habtejszín
50g porcukor
1 zselatinfix
500 g eper

A tojásfehérjét egy csipet sóval elkezdtem felverni. Mikor már majdnem megkeményedett, apránként hozzáadtam a porcukrot és addig vertem, amíg teljesen fel nem oldódott. A sárgáját összekevertem, majd hozzáöntöttem a sütőporos lisztet és az étkezési keményítőt. Alaposan kikevertem, majd az egészet összekevertem a fehérjével. A tésztát egy sütőpapírral kibélelt tepsibe öntöttem, és előmelegített sütőben 2-es fokozaton 10 perc alatt aranybarnára sütöttem.
A "rémisztő" részt így oldottam meg: benedvesítettem egy konyharuhát, erre raktam egy -a tészta méretével megegyező- sütőpapírt, amit egyenletesen meghintettem porcukorral. Erre ráborítottam a piskótát. A "régi" sütőpapírt lehúztam a tésztáról, és konyharuha segítségével, az új sütőpapírral együtt tekertem fel. Végül a tekercset bebugyoláltam a nedves konyharuhával, és megvártam, hogy kihűljön.
Amíg hűlt elkészítettem a tölteléket. A megtisztított eper felét az 50g cukorral pürésítettem, a túrót villával összenyomkodtam, majd hozzákevertem az eperpürét. A tejszínhabot felvertem a zselatinfixel, és  belekevertem az epres túrókrémbe. Pár szép szem epret félreraktam a díszítéshez, a többit felkockáztam.
Egy nagyobb darab folpackot terítettem a konyhapultra, erre fektettem rá a kihűlt piskótát. A sütőpapírt lehúztam róla, majd megkentem a túrókrémmel és megszórtam az eperrel, és a fólia segítségével föltekertem, majd be is bugyoláltam vele, nehogy szétcsússzon. Hűtőbe tettem egy éjszakára. Másnap a tálalás előtt a maradék epret felszeleteltem, és a "kicsomagolt" tekercs tetejére raktam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése