2011. május 8., vasárnap

Sült marhahúsos juhtúrós szendvics

Ennek a szendvicsnek az eredeti receptjét a egyik kedvenc (amerikai) gasztroblogomon: a Serious Eats-en találtam. A leírás alapján úgy gondoltam gyorsan el fog készülni, hát nem így lett. Az eredeti receptben nem pácolják a húst, ezért én sem pácoltam. De most azt hiszem egy életre megtanultam, hogy a marhát, amit itthon a piacon árulnak -hiába néz ki jól- bizony pácolni kell. Közel egy óra volt, mire elkészült a belül kicsit rózsaszín és szaftos hús.







Hozzávalók:
50 dkg marhafelsál/hátszín
15 dkg juhtúró
1 tk. menta
1 tk. bazsalikom
1 tk. kakukkfű
2 közepes fej vöröshagyma
1/3 csésze balzsamecet
só, bors
8 szelet toast kenyér

A marhahúst legaláb egy napra olajban bepácoljuk.
A húst sóztam, borsoztam és felforrósított serpenyőbe raktam, ahol minden oldalát barnára sütöttem, (ez kb. 4 perc oldalanként) utána "done" állapotig sütöttem a húst.
Amíg a hús sült, a juhtúrót összekevertem a zöldfűszerekkel.
Egy másik serpenyőben olajon 1 percig pirítottam a felkarikázott hagymát, majd sóztam és ráöntöttem a balzsamecetet, ezután 20 percig pároltam.
A toast kenyereket megkentem a zöldfűszeres juhtúróval, ráraktam a vékony szeletekre vágott húst majd a balzsamos hagymát, és végül ráborítottam a másik -megkent- toast kenyeret.
Tepsibe raktam őket (sajnos nincs kontakgrillsütőnk) egy nehéz serpenyőt raktam rájuk, hogy összenyomódjanak (lehet alufóliába csomagolt tégla is, bár nekünk az sincs itthon). Forró sütőbe tolva 10 percig sütöttem a szendvicseket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése