2011. április 28., csütörtök

42. VKF - Színpompás ételek

Bár nem régóta blogolok, a VKF.-en szereplő ételeket mindig figyelemmel kísértem. Mikor megláttam Strawberry kiírását, hogy a 42. VKF -re színpompás ételek receptjeit várja, úgy gondoltam, én is megpróbálkozom.
Ezt az ételt még pár héttel ezelőtt készítettem, és erre az alkalomra "tartogattam". Az íze pont olyan finom, mint amilyen szép színes étel a medvehagymás ricottás gnocchi paradicsom szósszal.

Rengeteg plűsmackó lakik nálunk, mivel a lányom nagy medvemániás, ezért erre a kivételes alkalomra a kettes számú kedvenc mackó is egy kis szerephez jutott (az első számú kedvenc vele volt az oviban).



Hozzávalók:
1 fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 kicsi konzerv sűrített paradicsom
1 hámozott paradicsom konzerv
kb. 1 dl zöldségleves
1 ek liszt

10 dkg parmezán
50 dkg ricotta
1 nagy marék medvehagyma
bazsalikom
2 tojássárgája
10-15 dkg liszt



 

A szószhoz olajon megpirítottam a hagymát és a fokhagymát, majd ráöntöttem a paradicsompürét és a hámozott paradicsomot. A sűrítéshez rászórtam a kanál lisztet, majd felöntöttem a zöldséglevessel. A paradicsomdarabokat villával összenyomkodtam, felaprítottam. A szószt sóval, borssal ízesítettem és kb. 10 percig főztem.
A gnocchihoz felaprítottam a medvehagymát, majd a ricottával együtt pürésítettem. A masszát elkevertem a 2 tojássárgájával a bazsalikommal és a sóval. Ezután lassan beledolgoztam a lisztet, úgy hogy egy puha ragacsos de formázható tésztát kapjak. A tésztából lisztezett munkalapon 6 kb. hüvelykujj vastagságú hengert készítettem, amiket kis darabokra vágtam. Forró vízbe téve, addig főztem őket, amíg feljöttek a felszínre.
Az elkészült gnocchikat a paradicsomszósszal, és reszelt parmezánnal tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése