2011. április 6., szerda

Medvehagymás csónakok

Iskolás koromban az egyik tavaszi szünet alatt Orfűn és környékén jártunk. Az erdőben terjengett a "fokhagyma" illat, meg is kerestük melyik növénynek van ilyen jellegzetes illata. Ez volt az első találkozásom a medvehagymával úgy 20 éve. Azóta sajnos nem jártam tavasszal Orfűn így saját szedésű medvehagymát még nem főztem, de szerencsére a piacon évek óta kapható, így hát ilyenkor én is jó pár medvehagymás ételt szoktam készíteni. Eddig készült medvehagymás sajtkrémmel töltött csirkemell, medvehagyma szószos tészta -erről a kettőről sajnos fotó nem készült- illetve medvehagymás csónakok, aminek a receptjét Limaránál találtam.



Hozzávalók:
50 dkg liszt
20 dkg öregtészta
2 tk. só
2 ek. olaj
1 tk. cukor
fél tasak élesztőpor
2,7 dl víz

1 bögre tejföl
1 csomó medvehagyma
só, bors
a csónakok tetejére én sonka és szalámi szeleteket tettem

A buci hozzávalóit a kenyérsütő üstjébe tettem, és hagytam, hogy bedagassza és megkelessze a tésztát.
Ezalatt elkészítettem a tölteléket. A medvehagymát apróra vágtam, belekevertem a tejfölbe, sóztam, borsoztam.
A megkelt tésztát lisztezett munkalapra borítottam, és 8 egyforma golyóra osztottam őket. Letakarva további 10 percig pihentek. A formázáshoz a gombócokat kilapítottam, majd alul, felül behajtottam a végüket háromszög alakúra. Ezután a mindkét csúcsot feltekertem a tészta közepéig. Középen hagytam egy kis nyílást, ahová a krémet lehet tölteni, a tészta két végét (oldalát) pedig összecsíptem. Ezután a tésztákat nyílással lefelé fordítottam, és letakarva még fél órát kelesztettem (eredetileg itt 1 órát kéne kelnie, de a gyerekek már nagyon éhesek voltak, ezért én lerövidítettem a kelesztést). Ezalatt a sütőt előmelegítettem 2-es fokozaton. A tésztákat nyílással fölfelé sütőpapírral bélelt tepsire raktam. A medvehagymás tejfölt a nyílásokba töltöttem, és raktam rá sonkát vagy szalámit. A forró sütőben kb. 20 perc alatt sültek ropogósra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése