2011. december 29., csütörtök

Gombakrémleves pirított garnélával

Ezt az egyszerű, mégis különleges levest Szenteste ettük. A Gyerkőcök pirítóssal kapták, mert sajnos nem szeretik a garnélát. Az Ünnep tiszteletére nekik a csillag alakú keksz kiszúróval készítettem a pirítós falatokat. Pedig a lányom kb. 2,5 éves koráig nagy ínyenc volt, ez azóta sajnos elmúlt, mióta ovis azóta meg már válogat is.  Például újabban a gombát sem szereti (régen nagyon szerette), de ez a krémleves nagyon ízlett neki, igaz nem kötöttük az orrára, hogy gombából van. Mikor mindent megette elárultuk neki mit evett :) és megbeszéltük, hogy a gomba finom. Ebből is látszik, hogy csak egy az oviban ellesett szokás a "nem szeretem a gombát". Visszatérve a recepthez, ez az étel azért is ideális Karácsonykor, mert nagyon gyorsan el lehet készíteni, a garnéla pedig különlegessé teszi.




Hozzávalók:
50 dkg csiperke gomba
opcionális: szárított erdei gomba keverék, amit én sajnos most nem kaptam
1 fej vöröshagyma
2 ek. bio zöldségleves por (csak szárított zöldség, fűszer és tengeri só van benne)
2 dl főzőtejszín
1 dl tej
2 ek étkezési keményítő
só, bors, szerecsendió
40 dkg mirelit garnéla
1 mk. só
1 mk. fokhagyma granulátum
1 mk. szárított petrezselyem

A felaprított hagymát olajon megpirítottam, utána rádobtam a felkockázott gombát és azt is megpirítottam. Utána felengedtem vízzel, és a levesport rászórtam. A gomba kb. 15 perc alatt megpuhult. Ekkor botmixerrel leturmixoltam. A főzőtejszínt és tejet elkevertem a keményítővel, és felengedtem egy kevés levessel, hogy ne ugorjon össze, mikor beleöntöm a forró levesbe a habarást. Végül befűszereztem. A sót azért a végén raktam, mert a levespor már tartalmaz tengeri sót, így előbb kóstolni kell, hogy szükséges e sózás.
A pirított garnélához olivaolajat forrósítottam egy serpenyőben, majd rászórtam a fagyott garnélát. Kb. 10 perc alatt megpuhul a garnéla és ereszt egy kevés levet ist. Ekkor sóztam, beleszórtam a fokhagymát meg a petrezselymet is. Hagytam, hogy egy kicsit elfőlje a szaftját.
A forró levest  tányérokba szedtem, és megszórtam a garnélával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése