2011. október 30., vasárnap

Curry szószsos csirke

Egy újabb recept a River Cottage-os szakácsokönyvem alapján, bár nem mostanában készült, csak most töltöttem fel ide. A serpenyőben elősütésnek köszönhetően, a csirkehús nem száradt ki a sütőben, hanem finom omlós maradt.



Hozzávalók:
2 csirkemell filé
2 csirkecomb
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 teáskanál őrölt gyömbér
4 érett paradicsom, vagy 1 doboz hámozott paradicsom konzerv
2 dl főzőtejszín
1 ek curry por (akik szeretik a fűszeres csípős ízt, rakhatnak többet, én a gyerekek miatt tettem ilyen keveset)
2 tk. római kömény

A hagymát és a fokhagymát felaprítottam, majd masszává pürésítettem. A csirkemelleket felnégyeltem, a combokat feleztem, majd besóztam a húst. Egy forró serpenyőben a húsokat körben megpirítottam, majd egy tepsibe raktam őket.
A szószhoz a paradicsomot és a főzőtejszínt leturmixoltam és hozzá adtam a hagymaszószt, illetve a curryport és a római köményt. Az egészet a húsra öntöttem, hogy mindenhol jól beborítsa. 180 °C -os sütőben letakarva 20 percig, majd utána fedetlenül még kb. 1 órát sütöttem, amíg a szósz szépen rá nem pirult a húsra. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése