2011. október 4., kedd

Mézes-gyömbéres csirke pirított zöldséges tésztával

Hétköznap viszonylag gyakran szoktam ázsiai ízvilágú ételeket főzni, mert egész gyorsan elkészülnek és nagyon ízletesek. Nem utolsó sorban a hús mellé mindig kerül valamilyen zöldség, amit a kisfiam ilyen formában legalább szívesen elfogyaszt.
A mézes-gyömbéres csirke ötletét egy étlapról "lestem el". Szoktam néha a neten étlapokat nézegetni, és az alapján ötletelni. 




Hozzávalók:
1 kg csirkemell filé
2 tk. őrölt gyömbér
2 ek. méz
3 ek. szójaszósz
2 ek. olaj
1 ek. étkezési keményítő


300g ázsiai tészta (én rizstésztát használtam)
1 közepes cukkini
2 kápia (vagy piros kaliforniai) paprika
2 répa
2 újhagyma
1 gerezd fokhagyma
1 ek. ázsiai 5 fűszer keverék
1 ek. szójaszósz
kevés só

A páchoz összekevertem a szójaszószt az olajjal és a mézzel, beleszórtam a gyömbért, és a keményítőt. A falatnyi kockákra vágott csirke ebben érlelődött egy éjszakán át. Én sót nem használtam, mert a szója szósz már elég sóssá tette az ételt. 
Másnap a húst páclével együtt egy felhevített serpenyőbe öntöttem és kb. 15 perc alatt készre sütöttem. Figyelni kell, hogy a hús alatt maradjon a sütés végre szaft, különben nagyon száraz lesz. 
Amíg sült a hús a tésztát forró vízben kifőztem. Egy másik serpenyőben lepirítottam az újhagymát és a fokhagymát, majd rádobtam a felkarikázott zöldségeket. A piruló zöldségeket megfűszereztem a szójaszósszal és a fűszerkeverékkel. A kifőtt tésztát összekevertem a zöldségekkel és mertem hozzá egy keveset a tészta főzővizéből is.

2 megjegyzés: