2011. október 27., csütörtök

Zöldbabos juhtúrós fritta

Egy újabb recept a River Cottage könyvemből. Egy könnyen és gyorsan elkészíthető vacsora, aminek a hozzávalói nagyon jól variálhatóak. Az eredeti recept friss spenótot ír, de sajnos a piacon éppen nem kaptam, viszont volt otthon egy kevés zöldbab a mélyhűtőben, így nálunk azzal készült.


Hozzávalók:
8 dkg sonka
8 tojás
2 szál újhagyma
10 dkg zöldbab
egy kevés reszelt cheddar vagy parmezán sajt
10 dkg juhtúró
só és frissen őrölt bors

Egy tűzálló serpenyőben felforrósitottam az olajat és megpirtottam benne a sonkát az újhagymát és a zöldbabot. Mikor megpirultak levettem a tűzről a serpenyőt.
A tojásokat egy mély tálban felvertem, beleöntöttem a pirított hagyma, sonka, zöldbab keveréket, beleszórtam a reszelt sajtot, egy kevés sót és borsot. 
A serpenyőt visszatettem a tűzre (alacsony hőfokon), és beleöntöttem a keveréket. Addig sütöttem, amíg alul már megsült, de a teteje még lágy volt. Ekkor rászórtam a juhtúrót és 180°C-ra előmelegített sütőbe tettem, és kb. 10 perc  alatt készre sütöttem. Fogyasztás elött kicsit hagyni kell hogy hűljön, hogy jól lehessen szeletelni.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése