2011. február 8., kedd

Kijevi csirkemell Actifry-ban

Emlékeim szerint kb. 12 éves koromban ettem először Kijevi csirkét, mikor a Csorba-tónál voltunk síelni. Azóta is nagyon szeretem ezt az ételt, de az elkészítésével eddig még nem próbálkoztam.
Az Actifry-ban eddig még csak krumplit, illetve ragus ételeket készítettem, a "rántott hús" eddig még váratott magára. Gondoltam a tesztelést egy olyan étellel kezdem, amit még olajban sem sütöttem.
A prézli nem olyan ropogós mintha olajban sült volna, cserébe viszont a hús puha szaftos marad, és másnapra sem szárad össze.





Hozzávalók:

2 nagyobb csirkemell filé

2 tojás
pici tej
liszt
zsemlemorzsa
10 dkg vaj
1 csokor petrezselyem
pár csepp citromlé (épp nem volt itthon friss citrom)
1 gerezd fokhagyma


A vajat kikevertem az aprított petrezselyemmel, citromlével, fokhagymával és a sóval. Az elkészült fűszervajat folpackra kanalaztam, és henger alakúra formázva feltekertem, a mélyhűtőbe raktam, amíg a húst előkészítettem a töltéshez. Ez az idő pont elég volt arra, hogy a vajjal jól lehessen dolgozni a töltésnél. A csirkemell szeleteket megtöltöttem a fűszervajjal, és fogpiszkálóval rögzítettem. Az Actifry alját kikentem olajjal, így raktam bele a panírozott húsokat. A húsok tetejét szintén megkentem olajjal. 15 perc alatt szép pirosra sültek a husik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése