2011. február 15., kedd

Sushi vacsora

Néha szoktunk sushit rendelni az egyik "wok és sushi" étteremből. Régóta foglalkoztat a gondolat, hogy egyszer ki kéne próbálni a sushi készítést, csak mindig vártam a megfelelő alkalomra. A férjem a napokban ünnepelte szülinapját, így kitaláltam, hogy eljött az idő a sushi készítéshez. Lányom az oviban, a kicsi ebéd után szundít, így lehetett nyugodtan pepecselni. Mivel első próbálkozás volt, sima maki sushikat készítettem. A sushi készítéséhez AzEszter blogjáról vettem a segítséget. Nyers halasat nem mertem bevállalni, de így is ötféle variációt készítettem: lazacos, garnéla tempurás, illatos gombás, uborkás, uborkás lazacos.

Hozzávalók: (4 főre)
Sushitekerő gyékény (vagy fűzött bambusz tányéralátét)
4 db nori lap
30 dkg gömbölyű szemű rizs (sushi rízs)
kb. 4 dl víz a rizs főzéséhez
30 ml rizsecet vagy 6%-os fehérbor ecet
fél ek. kristálycukor
fél tk. só

1/4 kígyóuborka vékony csíkokra vágva
olajban eltett lazac szeletek vékony csíkokra vágva
illatos gomba
25 dkg mirelit garnéla,
1 ek. szójaszósz
1 tojás
liszt,
tej,
pici só


Előkészületek:
A rizst nagyon alaposan átmostam, egészen addig amíg már nem volt zavaros a víz (9 öblítés volt). A rizst felöntöttem a vízzel, és lassú tűzön puhulásig főztem. A víz pont elfőtt róla. Mikor megpuhult, a gázt elzártam, és egy konyharuhát terítettem a fedő alá, így párolódott még a rizs kb. 15 percig a gőzben.

Ezalatt összeállítottam a sushi-zut:
A fehérbor ecetet felmelegítettem (mikróban) és feloldottam benne a cukrot meg a sót.

Illetve megcsináltam a tempurázott garnélákat is. A tojásból, tejből és lisztből sűrű palacsinta tésztát kevertem. A rákokat előzőleg leöntöttem a szójaszósszal, és így kerültek bundázásra. A tésztás garnélákat a forró olajban pár perc alatt arany színűre sütöttem. Félre raktam hűlni.

A rizst egy nagyobb átmérőjű edénybe simítottam, és leöntöttem a sushi-zuval. Pár mozdulattal összeforgattam, majd elegyengettem a rizst az edényben, és hagytam kihűlni.

A makik készítése:
A norikat a rövidebb oldaluk mentén félbehajtottam, majd ketté vágtam őket. Úgy fektettem a norit gyékényre, hogy fényesebb, simább oldala került alulra, ez lett a külseje.
Elterítettem rajta egy adag rizst, úgy hogy a felső oldala mentén egy kis ujjnyi csíkot hagytam, hogy össze tudjon tapadni. Ezután ráfektettem a "tölteléket". Majd a gyékény segítségével óvatosan feltekertem, végül pedig jól megszorítottam, hogy rendesen összetapadjanak.


Tálalás előtt félbe vágtam, majd egymás mellé fektetve még harmadoltam őket. Így készült el egy 6-os makitekercs. A végeredmény pedig így nézett ki:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése