2011. február 26., szombat

Zöldséges frittata fűszervajas bagettel

Az egyik hétvégi ebédhez kicsit túlméreteztem a köret mennyiségét, így mikor a hús elfogyott maradt még krumpli meg zöldbab bőven. A hűtőben meg árválkodott két szelet sonka is, amit nem volt már kedvem szendvicsben megenni. Így jött az ötlet egyik nap, hogy frittatát készítek vacsorára. Mivel a hozzávalók nagyrészt maradékok voltak, így pontos mennyiségeket nem tudok.




Hozzávalók:
2 szelet sonka
2 nagy (szedő) kanál sült, karikára vágott krumpli
1 nagy (szedő) kanál párolt zöldbab
6 tojás
kevés tej
só, bors,
1 tk. kakukkfű
bagett
3 ek. vaj
1 gerezd fokhagyma
1 tk. bazsalikom
1 tk. kakukkfű


A tojásokat a kevés tejjel felvertem, sóztam, borsoztam és beleszórtam a kakukkfüvet. A zöldségeket és a sonkát elhelyeztem a sütőforma aljában, majd ráöntöttem a tojást. Kicsit megkevergettem, hogy mindenhova jusson zöldség meg sonka.
A fűszereket és az összezúzott fokhagymát kikevertem a vajjal, és megkentem vele a félbevágott bagettet.
A sütőformát egy nagyobb tepsire raktam, a tepsin a "kimaradó" részre sütőpapírt tettem, ide került a bagett. Előmelegített sütőben 2,5-es fokozaton a bagettet 10 percig a frittatát pedig 15 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése