2011. február 10., csütörtök

Zöldséges sonkás pite

Nem is tudom, minek nevezzem ezt az ételt, amit tegnap készítettem vacsorára. Az ötlet egy quiche recept alapján jött, de mégis nagyon más lett. Nevezhetném akár "ami van itthon" pitének is.






Hozzávalók:
1 tasak mirelit leveles tészta (nem kellett az egész csomag)
1 kisebb cukkini
4 szelet sonka
4 szelet füstölt szárított sonka
1/4 konzerv vörösbab
3 tojás
kevés tej
2 ek. tejföl
só, bors, fokhagyma

A felolvasztott leveles tésztából egy kerek lapot nyújtottam, úgy, hogy a sütőforma oldalára is föl lehessen tapasztani. A tésztát 2-es fokozaton kb. 10 percig elősütöttem. Ha van otthon szárazbab érdemes rátenni, hogy a tészta ne jöjjön föl sülés közben. Ezalatt elkevertem a tojásokat a tejföllel meg a tejjel és felaprítottam a cukkinit meg a sonkákat. A megsült tésztára először rászórtam a cukkinit, aztán ráraktam a sonkákat és a babot is és végül nyakonöntöttem a tojásos szósszal. A sütőbe téve még 10 percig sütöttem 3-as fokozaton, amíg a tojás szép rezgős nem lett és a cukkini meg nem puhult.
Melegen és hidegen is nagyon finom. A gyerekek annyira éhesek voltak, hogy a negyede elfogyott, mire észbe kaptam, hogy fotózni kéne... :)

2 megjegyzés: