2011. február 18., péntek

Rothschild torta - mandula torta

Ezzel a tortával férjem szüleinél találkoztam először. Náluk Rothschild torta néven fut, és nagyon rég óta ez a karácsonyi fő desszert. A receptet az Édesanyja egy főzős újságban találta, még sok évvel ezelőtt, ahol az írták, hogy ilyen volt a Rothschild család karácsony tortája. Innen jön a torta elnevezése. Mivel ez a férjem kedvenc tortája, ezért idén szülinapja alkalmából ezt készítettem neki.



Hozzávalók:
(kb. 20x40 -es magasfalú tepsihez)

8 db tojás
25 dkg porcukor
25 dkg darált mandula
1 citrom reszelt héja
baracklekvár

borítás:
1 zacskó vaníliás Aranka krém 
3 dl tej a krémhez
2 dl tejszín
kevés porcukor (ízlés szerint)
1,5 tasak zselatinfix
1 doboz grandoletti
díszítésnek aszalt gyülölcs

A sütőt előmelegítettem közepes hőmérsékletűre. A tojásokat ketté választottam. A fehérjéből kemény habot vertem. Majd a sárgáját habosra kevertem a cukorral. Hozzákevertem a darált mandulát (mivel a piacon nem kaptam csak vágott mandulát, ezt előzőleg az aprítógép késes részével "ledaráltam") és a reszelt citromhéjat is. Végül nagyon óvatosan beleforgattam a fehérjét. Sütőpapírral bélelt tepsiben kb. 20 percig sütöttem.
Mikor kihűlt, a hosszabbik oladalánál félbevágtam. Az egyik felét vastagon megkentem lekvárral és a másik féllel betakartam.
Az Aranka krémet a tasakon leírtak szerint elkészítettem. A tejszínhabot egy kevés porcukorral és a másfél tasak habfix-el kemény habbá vertem, és a vaníliás krémhez kevertem. A tortát bevontam a krémmel és 2 órára a hűtőbe tettem, hogy a hab megszilárduljon. 
A 2 óra után feldíszítettem az aszalt gyümölccsel, és körbe raktam a grandolettivel.

A régi újságban szereplő mesének nem tudom mennyi lehetett az igazság tartalma, nyilván a családi cukrász nem ismerte "Arankát" vagy "Grandolettit" :) Az viszont biztos, hogy a torta nagyon finom. Lehet, hogy egyszer elkészítem Aranka helyett házi főzött vaníiliakrémmel, de csokiparányt biztosan nem fogok itthon gyártani :) 

1 megjegyzés:

  1. Nevezz a Fagor receptversenyébe február 28-ig, és nyerj egy 50 ezer Ft-os vacsorameghívást Magyarország egyetlen Michlen díjas éttermébe, a Costesbe! Részletek: http://www.facebook.com/#!/Fagor.hu?v=app_10442206389

    VálaszTörlés