2011. június 27., hétfő

Babos enchilada

Ez az enchiláda vacsorára készült. Eddig csak burritot meg különböző töltött tortillákat készítettem, ez volt az első enchilada próbálkozásom. Ideális gyorsan elkészíthető vacsorának, mivel a cheddar sajt kivételével a többi hozzávaló szinte mindig van otthon. Persze másmilyen karakteresebb ízű sajttal is finom lehet.
Ha meg sok időnk van, akkor készülhet házi tortillával is. Egyszer én is szeretném kipróbálni, hogy milyen az otthon készült tortilla lap.



Hozzávalók:
6 tortilla lap
1 kis fej hagyma
1 sárgarépa lereszelve, vagy nagyon apróra vágva
2 konzerv paradicsom (vagy 80 dkg paradicsom)
2 konzerv vörösbab
1 nagy tejföl
10 dkg cheddar sajt
só, bors
1/2 tk. őrölt chili

A felaprított hagymát és répát serpenyőben megpároltam, majd megszórtam a chiliporral. Utána hozzáöntöttem a felkockázott paradicsomot, és a lecsepegtetett babot. Picike vízzel felöntöttem (víz helyett szerintem lehet hozzá vörösbort is használni) sóval borssal ízesítettem. Addig főztem, amíg a bab meg nem puhult.
Közben a sütőt előmelegítettem. Mikor a szósz elkészült, a tortilla lapokba raktam, és a lapok két oldalát behajtva -nehogy sütés közben kifollyon a szósz- feltekertem. Egy olajjal kikent tűzálló tálba raktam, a tetejét jó vastagon megkentem tejföllel, és rászórtam a sajtot. A sütőbe tolva kb. 15 percig sütöttem, amíg meg nem barnult a tetején a sajt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése