2011. október 29., szombat

VKF 45. - sütőtökös spenótos lepény

Nagyon megtetszett a téma, amit Zizi talált ki a 45. VKF-re mert a téli időszakban gyakori vendég a konyhában a sütőtök. Nem szoktam túl sok variációban készíteni, általában simán megsütöm, vagy leves lesz belőle, és néha elkészítem ezt a lepényt is. Kipróbáltam egyszer egy olyan receptet, amiben hús volt a sütőtökön, de senkinek nem ízlett, úgyhogy nagyon kíváncsi vagyok a többiek hús nélküli sütőtökös receptjeire.



Hozzávalók:
Tészta:
25 dkg finomliszt
1 tasak száraz élesztő
1 tk. só
0,5 dl tej
1,5 dl víz

A lepény tetejére:
50 dkg leveles spenót
1 tk só és 1 tk. szódabikarbóna
1/2 kisebb sonkatök
1 nagy doboz tejföl
1 kicsi gerezd fokhagyma
20 dkg juhtúró

A tésztához a lisztet elkeverem a sóval és a száraz élesztővel, majd beleöntöm a tejes vizet és puha tésztát gyúrok belőle. A tésztát hagyom duplájára kelni, (legalább 1 óra, de nem lesz semmi baja ha többet kel) majd lisztezett felületen kinyújtom és tepsibe rakom, és ott is hagyom még egy kicsit kelni.

A zöldséges töltelékhez a sütőtököt megsütöm, a spenótot pedig sós szódabikarbónás forróvízbe teszem és pár percig főzöm, hogy összeessen. A tejfölt elkeverem az összezúzott fokhagymával és sózom, borsozom.
A tejföl felét a tésztára kenem, majd elterítem rajta a spenótot. Erre jön a tejföl másik fele, majd a felaprított sütőtök, a tetejére pedig rámorzsolom a juhtúrót. 200°C-ra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt sül készre. Lehet langyosan vagy hidegen is fogyasztani.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése