2016. március 22., kedd

Diplomata szelet

Ez az egyik kedvenc süteményünk, amit késő ősztől tavaszig szoktam sütni. A recept a Nagymamámtól örökölt Váncza süteményeskönyvből van. Gyerekkoromban ő is gyakran sütötte sütötte ezt a süteményt. Az eredeti recept szerint mandulával kéne készülnie, de a diós verziót jobban szeretem. A lekvárt váltogatni szoktam, hol barack, hol eper lekvárral sütöm. Hétvégén ebéd mellé gyorsan összedobható sütemény.







Hozzávalók:
35 dkg liszt
25 dkg margarin
10 dkg cukor
1 cs. sütőpor
5 tojás
1/2 cs vaníliás cukor
15 dkg őrölt dió
1 üveg barack lekvár

nagy alakú tepsi/ "gáztepsi"

A sütőt előmelegítem 180 fokra.
A tészta hozzávalóit összegyúrom: elkeverem a lisztben a sütőport, majd beleszórom a cukrot, hozzáadom a felolvasztott margarint és az 5 tojás sárgáját. Alaposan kidolgozom, általában a robotgépemet szoktam használni. A tésztának puhának, de nem túl lágynak és ragacsosnak kell lennie. Lisztezett munkafelületre borítom a tésztát, majd kézzel is átgyúrom még egy picit. Végül a tepsi méretére kinyújtom. A kinyújtott tészta kb. kisujjnyi vastagságú. A tésztát a kivajazott vagy sütőpapírral kibélelt tepsibe fektetem és vastagon megkenem a lekvárral.
Majd a tojásfehérjét a cukorral és vaníliás cukorral kemény habbá verem. A dióból félrerakok 2 evőkanálnyit, a többit beleforgatom a fehérjehabba. A diós habot a lekvárra simítom és meghintem a félretett dióval. Így tolom a sütőbe, nekem 180 fokon légkeveréssel kb. 20 perc alatt sül meg. Szeleteléssel kicsit várni kell, amíg legalább langyosra hűl (ez nálunk nem mindig jön össze, mert a gyerekek már a sütő előtt állva lesik mikor lesz kész). Legjobban azonban kihűlés után szeletelhető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése