2011. február 24., csütörtök

Óriás kagylótészta receptek

Nagyon régóta szerettem volna óriás kagylótésztát készíteni. Egy ideig kerestem a különböző boltokban, de végül feladtam a keresést, mígnem pár héttel ezelőtt Édesanyám mesélte, hogy látott egy boltban, az egyik magyar tésztagyártó termékei közt. Gyorsan beszereztünk egy csomaggal, és kezdődött is a kipróbálás.
Egy zacskó (500g) tésztát főztem ki, ebből kétféle töltelékkel készítettem. Az egyiknek sajnos csak a receptjét tudom leírni, mert annyira gyorsan megettük, hogy elfelejtettem fotózni. :)
A tésztát szokásos módon kifőztem, de mikor megfőtt, egy tálcára borítottam, és különválasztottam őket, nehogy összeragadjanak.




1. Csirkés óriás kagylótészta
Hozzávalók:
fél zacskó óriás kagylótészta (conchiglie gigante)
80 dkg darált csirkemell
500 ml paradicsomszósz
1 kis fej vöröshagyma
só, bors,
1 ek. szárított bazsalikom
reszelt sajt

A felaprított vöröshagymát olajon megpirítottam. Mikor már üveges volt, rádobta a darálthúst és lepirítottam, kevés vízzel felengedtem, majd ráöntöttem a paradicsomszószt. Sóztam, borsoztam és a hús puhulásáig főztem. Mikor megfőtt, beleszórtam a bazsalikomot, elkevertem, és elzártam a gázt. A paradicsomszószból mertem egy keveset a tepsi aljára, (szép egyenletesen beborította) majd egyenként megtöltöttem a kagylókat, és a tepsibe sorakoztattam őket. Sajtot reszeltem rá, 20 percig letakarva, majd 10 percig kitakarva sütöttem középmeleg sütőben.




2. Juhtúrós spenótos óriás kagylótészta:
Hozzávalók:
fél zacskó óriás kagylótészta
25 dkg juhtúró
25 dkg spenót (én natúr mirelit spenót levelet használtam)
2 ek. tejföl
2 gerezd fokhagyma
kevés paradicsomszósz
200 ml főzőtejszín
só, bors, szerecsendió
reszelt sajt

A juhtúróból, tejfölből, felolvasztott és lecsepegtetett spenótból kikevertem a masszát, amit a zúzott fokhagymával, sóval, borssal és szerecsendióval ízesítettem.
A tepsi alját kevés olivaolajjal kikentem, majd belelocsoltam a paradicsomszószt, úgy, hogy beborítsa az egész tepsi alját. Erre raktam rá a masszával megtöltött tésztakagylókat. A főzőtejszínt úgy öntöttem rá, hogy minden kagylóba jusson egy kevés. Végül megszórtam a reszelt sajttal és középmeleg sütőben lefedve 15, majd kitakarva 10 percig (amíg a sajt megpirult) sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése