2011. július 27., szerda

Túrótorta

Sokféle túrótorta receptet kipróbáltam már, mire rátaláltam erre a receptre a Négy évszak házi süteményi című sütis szakácskönyvben. Mivel ez lett a kedvenc túrótortánk, azóta kisebb módosításokkal de csak ezt az egy féle túrótortát szoktam készíteni. Sokféle gyümölccsel készítettem már eddig: szőlővel, banánnal, málnával, őszibarackkal is kipróbáltam már, attól függ milyen idénygyümölcs kapható a piacon (az eredeti recept egyébként málnás). Illetve szoktam zselé nélkül is készíteni.
Egyébként ezt a süteményes könyvet mindenkinek csak ajánlani tudom, nagyon finom sütik és desszertek vannak benne, én már egész sokat kipróbáltam közülük.




A piskóta:



A végeredmény:





Hozzávalók:

A piskótához:
3 tojás
6 dkg kristálycukor
6 dkg liszt
1/2 tasak sütőpor
5 dkg étcsoki

A túrótöltelékhez:
30 dkg tehéntúró
3 dl tejszín
7 dkg porcukor
fél citrom reszelt héja
1 vaníliás cukor
1 zselatinfix

Az epertöltelékhez:
5 szem puha eper
1,5 dkg porcukor
1,5 dl tejszín
0,5 tasak zselatinfix

A tetejére:
eperszemek
zselatin (igény szerint, én nem mindig teszek)

A piskóta készítéshez a tojást szétválasztottam. A fehérjéből kemény habot vertem, a sárgáját pedig kikevertem a cukorral. A csokit apró kockákra vágtam (lehet reszelni is, de mi úgy szeretjük, ha "roppanós" a csoki) és belekevertem a sütőporos lisztbe. A szárazanyagot a sárgájához öntöttem, majd apránként belekevertem a felvert fehérjét is. Sütőpapírral bélelt tortaformába öntöttem, és 180˚C-os sütőben 15 perc alatt megsütöttem. Nyitott sütőnél hagytam kicsit hűlni, majd rácsra tettem, hogy teljesen kihűljön.
Ezalatt elkészítettem a krémeket. A tejszínt egy pici porcukorral, illetve a zselatinfixel kemény habbá vertem. A túrót a maradék cukorral és vaníliás cukorral krémesre kevertem, majd belereszeltem a citromhéjat is. Végül hozzáadtam a felvert habot is, és a piskótára simítottam.
Az epertöltelékhez botmixerrel lepürésítettem az epret, majd hozzáöntöttem a tejszínt és a porcukrot és a zselatin fix segítségével ezt is felvertem, végül a túrós töltelékre simítottam. Az egészet beraktam a hűtőbe, hogy megdermedjen.
Ha nem rakok a gyümölcsre zselatint, akkor azt csak közvetlenül a fogyasztás előtt szoktam rárakni, hogy ne löttyedjen meg. Ha zselatin is van, akkor egy pár órás hűtés után kerül a tortára a gyümölcs, illetve a zselatin. Én most a dr. oetker expressz tortazselét próbáltam ki, amit nem kell főzni, csak forró vízzel felönteni, és teljesen jól működött. Egyébként hadilábon állok a tortazselékkel, ezért nem is használtam eddig, csak ha nagyon muszáj volt, de ezzel jól tudtam dolgozni.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése