2011. augusztus 13., szombat

Babgulyás bográcsban

Balatoni nyaralásunk során készítettük egy baráti összejövetelre ezt a babgulyást. Pár éve vált szokásunkká, hogy nyaraláskor megfőzzük ezt a finom egytálételt. A húsokat és a babot itthon megvettem előre a piacon,  biztos ami biztos. Tavaly ugyanis elég rossz élményünk volt egy siófoki hentessel, akinél elég mócsingos és rágós húst sikerül kifognunk. Így a hús idén jött a jól bevált Fény utcai piacos hentestől, akinél egyébként is vásárolni szoktam. 

A folyamatos esőzések és a párás levegő miatt  kicsit nehezen jött össze a tűz, meg a folyamatos rotyogás, így "csak" kb. 5-6 óra kellett neki mire így nézett ki:




Hozzávalók:
1,5 kg (fejtett) bab
1,5 kg gulyásnak való marhahús
0,5 kg füstölt comb
1 szál mangalica csemege kolbász
2 fej vöröshagyma
2 fehérrépa
5 dundi sárgarépa
galuska 2 tojásból
kicsi só, bors, pirospaprika, őrölt köménymag
mangalica zsír

A babot előző este beáztattam.
A mangalica zsíron üvegesre pirítottam a felaprított hagymát, majd rászórtam a pirospaprikát, és egyből ráraktam a felkockázott húst is. Egy párat kevertem rajta, majd felöntöttük vízzel, hogy a húst ellepje. Kicsit sóztam, borsoztam. Mikor már egy ideje főtt a hús hozzáraktuk a maradék hozzávalót is: a felkockázott füstölthúst, karikázott kolbászt, babot meg a répákat is. Mikor végre minden szépen megpuhult, beleszaggattam a galuskát, és mikor feljöttek a felszínre levettük a tűzről. Normális esetben ennek kb. 3 óra alatt el kell készülnie, időket azért nem írtam, mert volt, hogy menet közben kellett a tüzet csiholni, illetve (nem tudom miért) de a bab egy része nagyon nehezen főtt meg. Pedig ugyan annyit ázott majd főtt minden szem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése