2011. augusztus 29., hétfő

Rakott rétes

Rétesből jobban szeretem a Tirolit, mint a magyar réteslapokból készült típust, bár itthon még egyiket sem készítettem el. Rétesezni vagy a Nagymamáknál szoktunk, vagy cukrászdában (bár ez utóbbi elég ritka esemény). Szóval ez a rakott rétes volt az első próbálkozásom. Bár az elkészítése kissé macerás, de megéri, mert a végeredmény nagyon finom lett. 



Hozzávalók:
2 csomag 8 lapos réteslap (21 réteg)
10 dkg darált dió
10 dkg darált mák
30 dkg túró
50 dkg reszelt alma
1 tk. fahéj
5+5+5+5 dkg porcukor
4,5 dl tejföl
olaj a tepsi kenéséhez és a réteslapok lekenéséhez


A töltelékek elkészítése:
A reszelt almát megpároltam az 5 dkg porcukorral és a fahéjjal. A diót elkevertem 5 dkg porcukorral és kevés vízzel majd krémesre főztem. A túrót 5 dkg porcukorral és 1 dl tejföllel kikevertem. A mákot összekevertem a maradék 5 dkg porcukorral.
A tepsit kikentem vékonyan olajjal és rásimítottam 3 réteg réteslapot. A réteslapot vékonyan megkentem olajjal és ráterítettem a diós tölteléket, majd 1 dl tejfölt is rásimítottam. Ezt beborítottam a következő 3 réteg réteslappal, amit ismét olajjal megkentem. Erre rákentem az alma töltelék felét, és beborítottam a réteslappal, amit olajjal kentem. A következő réteg a túrós töltelék fele. Ismét olajos réteslap következik, erre rászórtam a porcukros mákot, amin 1 dl tejfölt eloszlattam. Ismét olajjal megkent réteslap következik, majd a maradék túró. Ezt is beborítottam megint egy adag réteslappal, és végül a maradék alma következik. Az egész süteményt beborítottam még egy réteg réteslappal, amit megkentem 1,5 dl tejföllel. Előmelegített sütőben gáz 2-es (kb. 180 °C) 30 percig sült.
A sütemény egy kb. 25cm x40cm-es magas falú tepsiben készült. A réteslapokat a tepsi mérete miatt hajtogatni kellett, így lehetséges a 3 lap rétegenként.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése