2011. szeptember 1., csütörtök

VKF 44. - leszámolás a kész termékekkel

Nagyon megtetszett á la carte kiírása a 44 VKF-re. Két kisgyerek anyukájaként sokat szoktam törni a fejem azon, mi kerüljön az asztalra a "hideg étkezések" alkalmával. Persze szoktunk jó minőségű felvágottat meg bolti gyümölcsjoghurtot is enni, de minden nap azt enni, kicsit sok lenne. 
A házi gyümölcsösjoghurt a gyerekeim egyik kedvenc uzsonnája. Kenyérre valókból sokfélét szoktam készíteni, általában túrósat vagy zöldségeset. Ezekből most kettőt szeretnék bemutatni.
Nagyon várom a recepteket, hogy új ötletekkel bővíthessem a "repertoárt". :)  


Barackos, kekszes joghurt:


Én ezt a joghurtot szoktam készíteni a gyerekeknek a bolti kekszes-pudingos "csodák" megvásárlása helyett. A variációk száma rengeteg, mert a gyümölcs idény szerint változik, kekszet meg olyat szoktam belerakni, ami éppen van itthon. (Ha nincs keksz, akkor nem rakok bele :) )

Hozzávalók: (nagy üvegtálnyi adag)
2 nagy natúr joghurt
3 nagy puhább őszibarack
1 ek méz
sima győri keksz kb. 10 db

A joghurtot kikevertem a mézzel. Az apróra tört keksz felével "kibéleltem" a tálat, ráraktam az egyik apró kockára vágott barackot. Ezután ráöntöttem a joghurt felét. Ezután a maradék kekszet és barackot egyenletesen elosztottam a joghurton, és a maradék joghurttal befedtem. Fogyasztás előtt érdemes pár órát állnia a hűtőben, hogy a keksz megpuhuljon, és az ízek összeérjenek.

Gombás töltelék:


Ez a töltelék most palacsintába került, egyik nap, ez volt a vacsoránk. De el tudom képzelni kenyéren is, vagy melegszendvics alapanyagként.

Hozzávalók:
50 dkg csiperke gomba
1 kis fej vöröshagyma
1 dundi fokhagyma
1 tk. pirospaprika
1 mk. só
1 mk. bors
1 mk. szárított kakukkfű
1 mk. szárított petrezselyem
reszelt sajt, nálam most gouda volt

A hagymát fokhagymát és a gombát apró kockákra vágtam. A hagymákat olajon megpirítottam, majd megszórtam a pirospaprikával és rádobtam a gombát. Sóztam, borsoztam és puhára pároltam. A vége előtt nem sokkal szórtam csak rá a zöldfűszereket, hogy az ízük ne párologjon el. Ezután a palacsintára halmoztam, megszórtam a reszeltsajttal, és már lehetett is fogyasztani.


Cukkinis szendvicskrém:


Ennek az ötletnek az alapja a "Kismama babakonyhájában" lévő cukkinis szendvics recept. Egyébként nagyon szeretem ezt a szakácskönyvet, mert nagyon sok jó és egészséges recept van benne, amik a babáknak és a felnőtteknek egyaránt finomak. 


Hozzávalók:
1 közepes méretű cukkini
1 paradicsom
1 kicsi fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
só, bors
1 ek. vaj
1 tk mustár (elhagyható)


A zöldségeket felaprítottam. A hagymákat olajon üvegesre pároltam, majd rádobtam a cukkinit és a paradicsomot. Kicsit megpirítottam majd felöntöttem egy kevés vízzel, sóztam, borsoztam és puhára pároltam. A párolt zöldséget egy magasfalú edénybe öntöttem, hozzáadtam a vajat és a mustárt és botmixerrel pürésítettem. Miután kihűlt hűtőbe raktam. Hűtőben pár napig eláll.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése