2011. szeptember 4., vasárnap

Vasi pulyka juhtúrós dödöllével

Vasi pecsenyét készítettem, "reform" verzióban, pulykamellből. Mi általában szárnyashúst eszünk, régebben sokszor készítettem pulykamellet is. Az utóbbi egy évben viszont nem igen vettem, mert a pulykamell minősége nagyon leromlott. Nem a hentessel volt a gond, több helyen is próbálkoztam, gondolom a nagyüzemi pulykamell termelés a "ludas" ebben. Szóval több hónapnyi szünet után úgy gondoltam, megpróbálkozom a pulykával. A tejben áztatás határozottan jót tett neki, szóval ha pulykamellett készítek akkor ezentúl be fogom pácolni egy éjszakára, hogy legyen valami íze.
A dödöllét meg már nagyon rég óta ki szerettem volna próbálni, ezért lett hozzá ez a köret. Egyébként érdekes, hogy a dödölle elkészítésének többféle módjára is bukkantam. Én sütős verziót választottam.




Hozzávalók:
Pulyka
7 szelet pulykamell filé
2 dl tej
4 gerezd fokhagyma
8 dkg liszt
1 evőkanál pirospaprika
ízlés szerint só, bors
sütéshez olívaolaj

Dödölle:
1 kg krumpli
kb 30 dkg liszt
25 dkg juhtúró
1 kis pohár tejföl

A sózott, borsozott húst egy éjszakára fokhagymás tejbe áztattam.
Sütés előtt a lisztet elkevertem a pirospaprikával, a lecsöpögtetett húst a paprikás lisztbe forgattam, és felhevített olajban kisütöttem.
A dödölléhez a meghámozott felkockázott krumplit sós vízben puhára főztem. A krumpliról a víz egy részét leöntöttem, a maradékkal együtt összetörtem. A lisztet keverés közben adtam hozzá, addig, amíg bírtam keverni. (Csiriz szerű massza lesz belőle.) A masszából gombócokat formáltam, és kivajazott tűzálló edénybe tettem. A tetejét megkentem a tejföllel kikevert juhtúróval, és gáz 2-es (180°C) fokozatra előmelegített sütőbe tolva, letakarva 20 percig, majd kifedve pirulásig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése