2011. szeptember 2., péntek

Fehérbab leves

Bablevesből eddig mindig "Jókait" készítettem. Nemrég próbáltam ki ezt a számomra eddig ismeretlen verziót, és úgy gondolom, máskor is el fogom még készíteni. Ez a leves talán nem olyan "nehéz" mint a Jókai, és a pürésítés meg a tejföl miatt, kicsit olyan érzése van az embernek mintha babfőzeléket enne, de nálunk a gyerekek imádják az ilyen "papis" ételeket. 





Hozzávalók:
50 dkg száraz fehérbab
25 dkg füstölt sertéscomb
5 púpozott evőkanál rizs
2 sárgarépa
1 fej vöröshagyma
1 dundi gerezd fokhagyma
2 dl tejföl
só, bors ízlés szerint
1 teáskanál tárkony


A babot a főzést megelőző este beáztatattam.
Az apróra vágott hagymát olajon megpirítottam, majd ráraktam a lecsepegtetett babot és a füstölt húst. Sóztam, borsoztam, és addig főztem, amíg meg nem puhult (kuktában 1 óra volt).
Mikor megfőtt a bab, a főzővíz egy részét egy másik lábasba mertem, és ebben a rizst és a felkarikázott répát megfőztem. Amíg a rizs főtt, a levesből kiemeltem a füstölt húst, amit apró kockákra vágtam, a babot pedig botmixerrel pürésítettem. A pürét tejföllel lágyítottam, visszaraktam bele a húst a rizst illetve a répát, meghintettem tárkonnyal, és pár percig összeforraltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése