2011. szeptember 27., kedd

Házi chorizos carbonara

Régebben, mikor több időm volt TV-t nézni (leginkább hétvégente) az egyik kedvenc műsorom a River Cottage sorozat volt. Engem már maga a táj és a környezet is magával ragadott, nem csak műsor főzős része miatt szerettem. Az igaz, hogy haszonállatot nem tudnék tartani, mert számomra elképzelhetetlen, hogy megegyem azt az állatot, amit én neveltem fel. Már gyerekkoromban is nevet adtam a gilisztáknak, és imádtam "Tyutyut" a csirkét, akit a Nagymamám csak miattam tartott. 
Mikor tavaly rábukkantam Hugh River Cottage Everyday című szakácskönyvemre, egyből felkerült az "erre vágyom" listára. A vágyam idén nyáron a szülinapom alkalmából és a férjem jóvoltából teljesült is. Így lettem boldog tulajdonosa ennek a szakácskönyvnek, ami tele van rengeteg jó recepttel illetve tanácsokkal is, és nem utolsó sorban főzés közben még angolozhatok is :)
Már több dologt is megfőztem a könyvből, csak fel kéne tölteni őket.... Ime az első: 

A mexicói chorizo hozzávalói:
80 dkg darált sertéshús
1 ek. pirospaprika
1/2 tk. őrölt chili (eredetileg 2 ek. erőspaprika)
2 gerezd fokhagyma összenyomva
2 ek. só
őrölt bors ízlés szerint
1,5 ek édesköménymag (én ilyet nem raktam, mert a férjem nem szereti, és enélkül is finom volt)

A szószhoz:
2 tojás sárgája
1 dl főzőtejszín (double cream lenne)
só, bors ízlés szerint
300 g bavette tészta

A chorizo hozzávalóít egy tálba tettem, és kézzel alaposan összedolgoztam. Ezt érdemes pár órával főzés előtt megtenni, hogy az ízek összeérjenek. A masszából golyókat készítettem, és az Actifry-ban megsütöttem -de természetesen lehet kevés olajon is készíteni.
A tésztát forró vízben kifőztem. Amíg megfőtt összekevertem a tojás sárgáját a főzőtejszínnel és sóztam borsoztam. A kész tésztát egy előmelegített mély serpenyőbe tettem, ráraktam a megsült húsgolyókat és ráöntöttem a szószt. A gázt szinte azonnal le lehet zárni, mivel a forró tésztán a szósz épp kellő mértékben fől meg. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése