2011. augusztus 17., szerda

Marha fajitas guacamoleval és paradicsom salsaval

Tortilla lapból eddig csak burritót készítettem, vagy csirkehús zöldségekkel tekercset, de most úgy döntöttem kipróbálom a fajitát is. Eredetileg házi tortilla lapot is akartam készíteni, mert azt is már régóta ki szeretném próbálni, de sajnos egy váratlan dolog miatt, már csak a nyaralásunk alatt tudtam elkészíteni, így maradtam a bolti lapoknál. Majd legközelebb kipróbálom...:)





Hozzávalók:
fajita:
1 csomag tortilla lap
80 dkg marhafelsál
olaj
3 kaliforniai paprika
3 paradicsom
15 dkg reszelt cheddar
1 nagy pohár tejföl
fűszerek a páchoz:
só, bors, pirospaprika, fokhagyma, koriander zöld, curry, bazsalikom, oregánó, őrölt csili

paradicsom salsa:
3 paradicsom
1 kis fej lilahagyma
koriander zöld
olivaolaj

bors

guacamole:
1 avokádó
kevés lilahagyma
1/2 lime leve
1 ek. koriander zöld
só, bors

A húst kis csíkokra vágtam. A páchoz a fűszereket összekevertem és a húsra szórtam, majd felöntöttem az olajjal. A hús két napig pácolódott így a hűtőben.
Fogyasztáskor a húst serpenyőn megsütöttem, a zöldségeket felaprítottam. A salsához felkockáztam a paradicsomot, és felaprítottam a hagymát meg a koriandert. Az egészet a paradicsomra szórtam, sóztam, borsoztam, és egy pici olivaolajat locsoltam rá.
A guacamoléhoz az avokádót félbevágtam, kikanalaztam és aprítógépben pépesre kevertem a fűszerekkel.
A tortilla lapot megkentem egy kis tejföllel, ráraktam egy adag húst, mindegyik zöldségből egy keveset, végül a reszelt cheddart. A tekercseket tepsiben egymás mellé sorakoztattam, és lekentem tejföllel. Forró sütőbe tolva összemelegítettem őket, hogy a sajt belül megolvadjon, a tejföl meg kicsit megpiruljon.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése