2011. augusztus 13., szombat

Jerk pácos csirke krumplisalátával

Még egy kerti étel, amit szintén a nyaralásunk alatt készítettünk a férjemmel közösen. Kerti sütés főzés esetén ugyanis ő is besegít. A munkamegosztás úgy néz ki, hogy én előkészítem az alapanyagokat, pácolok, vágok stb. ő meg megsüti a grillen vagy megfőzi a bográcsban őket. 
A csirke pác receptjét még a májusi Kifőztük magazinban találtam, a krumplisaláta receptje pedig Dolce Vitától származik. A mennyiség nem azért ekkora, mert ilyen jó étvágyúak vagyunk, hanem mert egy kedves baráti házaspár is a vendégünk volt, bár így is maradt belőle :)



Hozzávalók:
A csirkéhez:
4 csirkemell filé
2 újhagyma
1 fokhagyma
1 közepes vöröshagyma
1 tk ázsiai ötfűszer keverék
1/2 tk szárított kakukkfű
1/2 tk őrölt szerecsendió
1/2 dl szójaszósz
1 tk só
1 ek olaj a szószba
olaj a páchoz


A páchoz a hagymákat felvágtam, és egy apritógépben pürésítettem. Majd hozzáadtam a fűszereket is: az ötfűszert, kakukkfüvet, szerecsendiót meg a szójaszószt és az olajat. Ezekkel is összeturmixoltam. A felszeletelt csirkét egyenként megkentem a páccal és egy jénaiba fektettem őket. A csirkékre öntöttem még egy kevés olajat a pácoláshoz, és letakarva hűtőben álltak egy éjszakát.
Másnap a grillen a férjem készre sütötte a húsokat.
Az eredeti receptben szerepel még csilipaprika-pehely, én ezt a gyerekek miatt nem raktam bele, illetve a szegfűbors is kimaradt, mert az meg nem volt. :)



A krumplisalátához:
1 kg újkrumpli
1 nagy doboz natúrjoghurt
3 szál újhagyma
1/2 csokor petrezselyem
1/2 ek. szardellapaszta
1/2 ek porcukor
pár csepp citrom


A krumplisalátát előző nap készítettem, hogy legyen ideje lehűlni és az ízeknek összeérni. Az újkrumplit héjában megfőztem és hagytam kihűlni. Amikor kihűlt megpucoltam és felkockáztam. Apróra vágtam az újhagymát és a krumplira szórtam. A petrezselymet is felaprítottam (ebből eredetileg 1 csokor kell, de mi nem vagyunk túl nagy petrezselyem evők, ezért feleztem a mennyiségét). A joghurtot kikevertem a szardellával, borssal, cukorral, petrezselyemmel meg a citromlével és a krumplira öntöttem. Összekevertem és a hűtőbe raktam.
Nagyon megtetszett ez a krumplisaláta, téli krumpliból is ki fogom próbálni. Én ugyanis nagyon szeretem a majonézes krumplisalátát (abból is leginkább azt amit a Nagymamám készít) viszont a férjem nem szereti a majonézt, ezért én nem szoktam készíteni, de ez a saláta egy jó kompromisszum. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése