2012. március 29., csütörtök

Húspogácsa paradicsomszósszal és tésztával

Ennek az ételnek, jobban mondva a húspogácsának a receptje az "Egy falat Olaszország" című szakácskönyvből származik. Olaszországban ezt az ételt eredetileg sok paradicsomszósszal és kenyérrel eszik. Én most ezt egy kicsit átvariáltam, a szószt nem a hús alá öntöttem, hanem tésztát főztem hozzá és arra került a házi paradicsomszószom. Így 



Hozzávalók:
50 dkg darált sertéshús
3 gerezd fokhagyma összezúzva
5g bazsalikom
2 tk rómaikömény
50g zsemlemorzsa
20g reszelt parmezán
1 nagy citrom reszelt héja
1 tojás
só, bors ízlés szerin
olaj a sütéshez

6 dl paradicsomszósz
1 dl vörösbor
só, bors

penne tészta

A húsgombócokhoz a darálthús összedolgoztam a fűszerekkel a parmezánnal és a tojással egy órát hagytam állni, hogy az ízek összeérjenek. A húsból tenyérnyi lapos pogácsákat formáztam, és forró olajban kisütöttem őket. Amíg sültek egy lábosban kifőztem a tésztát, egy másik mély edényben összeforraltam a paradicsomszószt a borral. Mikor kifőlt a tészta, beleforgattam a paradicsomszószba. A húspogácsát a tésztával és madársalátával tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése