2012. április 11., szerda

Borfalatka: szárított sonkás, bébispenótos háromszögek

Ezeket a sós apróságokat a Patricius Borház által szervezett "borfalatok" versenyre készítettem. Nagyon megörültem amikor megláttam a felhívást a Fűszer és Lélek blogon, mert nagyon szeretem a tokaji borokat és izgalmas kihívásnak érzem, hogy egy adott borhoz készíthetek ételt.
Arra gondoltam, hogy a rétestésztából nem hagyományos módon készítek rétest, hanem háromszög alakú kis csomagokat formázok belőle, hiszen így egyszerűen lehet fogyasztani evőeszköz és akár tányér nélkül is. A zsenge tavaszi bébispenót mellé karakteres szárított sonkát, és illatos friss bazsalikont használtam, ami szerintem jól passzol a borhoz.  





Hozzávalók: (4 db-hoz)
2 lap rétestészta
25 dkg bébispenót
2 nagy szelet szárított sonka
1 kis gerezd fokhagyma
1 ek. vaj
4 nagy firss bazsalikomlevél
kevés olaj a lapok kenéséhez

A vajat felforrósítottam a serpenyőben, kicsit megpirítottam rajta az összezúzott fokhagymát és erre dobtam rá a bébispenótot. Mikor a spenót összeesett, lezártam alatta a gázt és belekevertem a bazsalikomleveleket. A bazsalikomot direkt  a végén raktam bele, hogy érezni lehessen az ízét.
Egymásra terítettem a két réteslapot, az alsót megkentem egy kevés olajjal. A réteslapot négy egyforma csíkra vágtam. Mindegyik végére halmoztam egy adag spenótot, úgy, hogy bazsalikom is legyen benne. A sonkát négy részre osztottam, és mindegyik spenót kupac tetejére tettem egyet. Ezután a rétescsíkot az egyik sarkánál fogva átlósan ráhajtottam a töltelékre, hogy egy háromszöget alakítsak ki. A háromszög formát végig megtartva "felhajtogattam" az egész rétescsíkot. A kész háromszögek tetejét is lekentem egy kevés olajjal és sütőpapírral bélelt tepsire raktam őket. 180 °C -ra melegített sütőben 10 perc alatt készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése