2012. április 20., péntek

Borfalat: Piskótakarika Tokajis eperzselével

Ismét egy recept a Patricius Borház borfalat versenyére. Ezen a héten a 2008-as Patricius Katinka a főszereplő. Ehhez az édes, késői szüretelésű borhoz, egy friss, tavaszias gyümölcsös desszertet készítettem, úgy hogy a borból is került bele egy kevés.


Hozzávalók:
Piskóta:
6 tojás
6 ek. cukor
6 púpozott ek liszt
1 tk. sütőpor

Zselé:
40 dkg eper
2 ek cukor
2 ek Patricius Katinka
5 db zselatinlap

A piskótához a tojásokat szétválasztottam. A fehérjét félig felvertem, majd beleszórtam a cukrot és kemény habbá vertem. Egyenként belekevertem a sárgáját. A lisztet egy külön tálban elkevertem a sütőporral, majd óvatosan a tojáshabba forgattam. 180°C-ra előmelegíttet sütőben 10 perc alatt kisütöttem a piskótát. Amíg a piskóta hűlt, elkészítettem az eperzselét. Az epret leturmixoltam, beleszórtam a cukrot, és egy lábosban elkezdtem egy kicsit melegíteni (de nem forralni), hogy a cukor feloldódjon benne. Mikor a cukor feloldódott, levettem a gázról, belekevertem a Katinkát és hűlni hagytam. A zselatint a tasakon leírtak szerint elkészítettem, és a már kihűlt epermasszába kevertem. 15 percre hűtőbe raktam, hogy elkezdjen kocsonyásodni. Ennyi idő alatt még nem dermedt meg teljesen a zselé.
A piskótából pogácsaszaggatóval korongokat szaggattam, megkentem az eperzselével és eperdarabkával díszítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése