2012. április 13., péntek

Borfalatka II.: Garnélás, aszalt vörösáfonyás kosárkák

Készítettem még egy ételt a Patricius Sárga Muskotályhoz. Úgy gondoltam, érdemes megpróbálkozni egy gyümölcsös mégis sós fogással is, ami jól passzolhat a bor gyümölcsösségéhez. Az aszalt vörsáfonyára két okból esett a választásom. Egyrészt ilyenkor még nincs túl nagy választék friss gyümölcsökből, másrészt a jellegzetes ízű garnélához jól kiegészíti a pikáns aszalt vörösáfonya.



Hozzávalók: (8 db-hoz)
175g liszt + egy kevés a nyújtáshoz
100g olvasztott vaj
1/2 tk. só
3 ek. víz
300g apró garnéla
50g aszalt vörösáfonya
3 szál petrezselyemzöld
1/2 tk. só
1/2 tk. őrölt feketebors
0,5dl víz
1 ek étkezési keményítő

Először a tésztát készítettem el. Az olvasztott vajat összedolgoztam a liszttel és a vízzel, majd fóliába csomagolva a hűtőbe tettem pihenni egy órára. Amíg a tészta pihent, elkészítettem a tölteléket. A garnélát forró olivaolajon megpirítottam, majd hozzáöntöttem a vizet, és beleraktam a vörösáfonyát és a petrezselymet, sóztam, borsoztam és 10 percig pároltam, hogy a vörösáfonya megpuhuljon. Végül besűrítettem a keményítővel, hogy ne legyen folyós a töltelék.
A sütőformákat kevés olajjal kikentem. A tésztát nyolc részre osztottam, vékonyra nyújtottam. Kibéleltem vele a formákat, és belekanalaztam a tölteléket. 180°C -ra előmelegített sütőben 15 perc alatt megsültek. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése