2011. március 18., péntek

Gyros házi pitában

Még múlt héten készült vacsorára ez a görög jellegű gyros. A pita receptet Ancinál találtam. Még soha nem készítettem ilyet, így aztán izgultam, hogy vajon nekem is megnőnek e olyan szépen. Szerencsére sikerült, lett a pitáknak szép zsebe, amibe bele lehetett tölteni a finomságokat. Köretnek csináltam még mellé sültkrumplit az Actifry-ban.





A pita hozzávalói:
3 csésze liszt
1,5 kiskanál só
1 kiskanál méz
1/2 tasak szárított élesztő
1,5 csésze langyos víz
2 evőkanál olivaolaj


A tészta bedagasztását a kenyérsütőre bíztam. Sorban beleraktam az üstbe a hozzávalókat, a gép összedolgozta és megkelesztette. A megkelt tésztát aztán lisztezett munkalapon átgyúrtam, és 8 részre osztottam. Kis golyókat gyúrtam belőlük, majd kör alakúra nyújtottam őket. Tepsire rakva még 20 percet keltek, majd forró sütőben 10 perc alatt szép ropogósra sültek.

Töltelék:
Csirkemell apró kockára vágva
házi fűszerkeverék: 
1 kk só, 
1 kk pirospaprika, 
1 csipet bors, 
1 kk őrölt fokhagyma, 
2 kk oregáno
1 kk bazsalikom
olaj a csirke pácolásához
jégsaláta
uborka
kaliforniai paprika
lilakáposzta
fokhagymás joghurt

A felkockázott csirkemellett megszórtam a fűszerekkel, majd olajjal leöntöttem, és jól összekevertem, hogy mindenhol érje a húst. Hűtőben 2 órát pácoltam, majd serpenyőben kisütöttem, és már lehetett is a pitába tölteni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése