2011. március 8., kedd

Pizza

Ha nem szendvics a vacsora, hanem főzősre esik a választás, akkor gyakran szoktam pizzát készíteni. Régen, mikor még tartottam a dagasztásos dolgoktól, úgy gondoltam, hogy a pizza készítés időigényes és bonyolult (a dagasztás miatt). Az igaz, hogy a tésztát sütés előtt pár órával össze kell dagasztani, de kelés közben nem kell őrizni. Jópár éve használom már ezt a tészta receptet, paradicsomszószos alappal és különböző feltétekkel. Most két új feltét variációt próbáltam ki, a paradicsomszószos helyett. A tésztára nem kerül semmilyen szósz, csak a feltét.



A tészta receptje:
450 g liszt
210 ml víz
1 tk só
1 csipet cukor
fél tasak szárított élesztő
3 ek.olivaolaj




Négy sajtos feltét:
15 dkg gorgonzola
15 dkg ementáli
15 dkg mozarella
15 dkg trapista (jó minőségű)
só, bors, oregánó
pár csepp olivaolaj

Pikáns kolbászos, paradicsomos feltét:
3 paradicsom
5 dkg vékonyan szelt chorizo
kis darab póréhagyma
15 dkg mozarella
bors, bazsalikom,

A hozzávalókból összedagasztottam a tésztát és 2 órán keresztül kelesztettem. Mikor megkelt, két részre választottam, az egyiket téglalap alakúra nyújtottam, ebből lett a négysajtos, ami egy nagyobb tepsiben sült. A másikat pedig kerekre nyújtottam, mert az egy pizzasütő formában sült.
A tésztára rákentem a gorgonzola sajtot, majd rászórtam a többi lereszelt sajtot. Pici sót szórtam rá, borsoztam, meg meghintettem oregánóval, és meglocsoltam egy pici olivaolajjal. Előmelegített forró sütőben 10 percig sütöttem.

A másik pizzánál a felkarikázott paradicsommal beborítottam a pizzatésztát, arra ráraktam a felszeletelt chorizót, és rászórtam a póréhagymát meg a fűszereket, és végül a reszelt sajtot. Ez is kb. 10 perc alatt aranybarnára sült.
Annak ellenére, hogy egyik pizzán sem volt szósz, mégsem lettek szárazak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése