2011. március 20., vasárnap

Mákos guba

Gyerekkoromban nagyon szerettem a mákos gubát, mégis mióta saját konyhám van, egyszer vagy kétszer készítettem csak. Ez a guba egyik hétvégén bableves utáni fogásnak készült, és még aznap el is fogyott. Még szerencse, hogy fotózni tudtam.


Mivel nem volt kedvem a sütőt erre a rövid időre begyújtani, a mikrómon pedig van sütő-grillező funkció, ezért ez most egy mikrós mákos guba lett.

Hozzávalók:
20 dkg mák
6 kifli
1 liter tej
1 tasak vaníliás cukor
8 dkg cukor
5 dkg porcukor

A tejet a cukorral és a vaníliás cukorral elkevertem, és a mikróban felhevítettem, hogy feloldódjon benne a cukor. Ezalatt a kifliket felkarikáztam a mákot pedig kikevertem a porcukorral.
A kifliket egy nagyobb jénaiba tettem, és leöntöttem a tejjel. 10 percet vártam, hogy a kiflik magukba szívják a tejet, majd megszórtam a cukros mákkal, és összeforgattam. Mikróba téve sütő programon 10 percig sütöttem a gubát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése